Rodzaje cery a używanie maseczek pielęgnacyjnych; Jak rozpoznać typ cery i dostosować pielęgnację.





Witam wszystkich


Dziś przychodzę do was z tematem, który was czytelników najbardziej interesował. Pod ostatnim postem dotyczącym: 


prosiłam was żebyście napisali na jaki temat chcielibyście następnego posta. Pomysłodawczynią tego tematu była Paulina twórczyni bloga Z POLSKI DO POLSKI. Tutaj macie link do jej strony: https://zpolskidopolski.blogspot.com. Dziękuję Ci serdecznie za pomoc i serdecznie pozdrawiam. Zaczynajmy :-)

Każdy z nas chce mieć piękną, zadbaną i zdrową cerę. Staramy się dbać o nią jak najlepiej potrafimy. Każdego dnia nakładamy na nią różne specyfiki wierząc, że tak trzeba i to nam pomoże na różnego rodzaju problemy. Tak rzeczywiście czasami jest. Nakładając dobre i sprawdzone produkty możemy pomóc naszej cerze, ale również możemy zaszkodzić nie znając jej potrzeb. Jak w takim razie znaleźć złoty środek i nie zwariować??? Tego dowiecie się w dalszej części postu, a więc zaczynamy.

Każdy z nas ma inny rodzaj skóry, inną grubość, strukturę oraz inne problemy, które chce wyeliminować. W dzisiejszym świecie kosmetycznym można się pogubić bo nie wiemy czym mamy się kierować przy doborze kosmetyków pielęgnacyjnych. Modą, reklamą, ceną??? Przede wszystkim powinniśmy kierować się rodzajem skóry jaką mamy i pod jej potrzeby dobierać kosmetyki. Żadna pani z reklamy nie powie nam jaki mamy rodzaj skóry. Tego musimy nauczyć się sami.

Jak rozpoznać jaki mam rodzaj cery:
  • obserwacja cery w różnych fazach cyklu miesiączkowego,
  • sprawdź jak cera reaguje podczas jej mycia (czy jest zaczerwieniona, ściągnięta, piekąca, a może nic się nie zmienia),
  • jak wygląda cera przed zmyciem makijażu, po całym dniu,
  • Jak reaguje na płyn micelarny i pocieranie wacikiem,
  • obserwacja cery na zmiany atmosferyczne (deszcz, śnieg, wiatr i mróz).
Jest to kilka podstawowych wskazówek jak określić nasz typ skóry. Tutaj kluczem do sukcesu jest ciągła obserwacja naszej skóry, ponieważ potrafi zmieniać się nawet w ciągu dnia. Jest to widoczne szczególnie u bardzo wrażliwych cer.

1. CERA MIESZANA

Najprościej możemy powiedzieć, że posiadacze cery mieszanej mają zazwyczaj suche policzki, a ich znakiem rozpoznawczym jest przetłuszczona strefa T (czoło, nos i broda). Pielęgnacja jest tutaj bardzo trudna do zdefiniowania bo tak naprawdę na różne partie twarzy powinniśmy użyć innych kosmetyków. Kto tak robi??? Szczerze mówiąc nie znam nikogo kto by miał kilka kremów na różne partie twarzy. Jest to wręcz niemożliwe. 

Cera mieszana jet trudna w pielęgnacji, ponieważ wymaga różnych składników w jednym produkcie. To dotyczy kremów, maseczek, toników itp. Teoretycznie firmy kosmetyczne proponują nam takie dobrodziejstwa, które są dostosowane tylko i wyłącznie dla cer mieszanych, ale w praktyce bywa różnie. 

Dziś skupimy się na maseczkach do twarzy. Maseczki mają za zadanie przy cerze mieszanej nawilżyć partie suche i wyregulować produkcję sebum w partii tłustej. Zadanie trudne, ale są substancję, których powinniśmy szukać w maseczkach. Pomogą nam one znaleźć złoty środek przy tym typie cery.

Szukajmy zatem: 
  • kwasów owocowych, które działają normalizująco,
  • biotyny, która oczyszcza,
  • aminokwasów, które regulują pracę gruczołów łojowych,
  • bentonitu czyli glinki białej, która usuwa nadmiar sebum,
  • mikroelementów takich jak krzem, glin, selen, miedź, magnez,
  • ziół takich jak szałwia, rozmaryn,
Maseczkę, którą mogę wam śmiało polecić jest SPIRULINA FIRMY CLARESA. 

CLARESA- SPIRULINA

Jest to maseczka, którą odkryłam już jakiś czas temu. Jak sama nazwa wskazuje to czysta, sproszkowana postać spiruliny inaczej glonu.Skład maseczki jest doskonały. Nie znajdziemy tu żadnych chemicznych dodatków.

 Spirulina bogata jest w mikroelementy, aminokwasy i jest źródłem wielu witamin. Wykorzystywana jest w kosmetyce, ale także w żywności. Wystarczy łyżkę sproszkowanej spiruliny zmieszać z wodą i gotowe. Pastę nakładamy na twarz i trzymamy około piętnastu minut, a następnie spłukujemy. Maska genialnie nawilża, ale również pomaga regulować pracę gruczołów łojowych dlatego będzie idealna dla cer mieszanych. 

2. CERA WRAŻLIWA

Jestem szczęśliwa posiadaczką właśnie takiej cery. Jeśli twoja cera reaguje na wszystkie bodźce zewnętrzne. Reaguje rumieniem na ciepło bądź zimno. Łatwo ją podrażnić. W sytuacjach stresowych reaguje zaczerwieniem to zapewne ty również masz cerę wrażliwą.

Cera wrażliwa jest trudna w pielęgnacji, ponieważ źle dobrany kosmetyk będzie działał na nią drażniąco. Sama nie raz tak miałam, że kosmetyki przeznaczone dla cery wrażliwej powodowały u mnie uczulenie i podrażnienie. Dlatego przy zakupie kosmetyków trzeba bardzo uważać żeby się nie naciąć. 

Przy cerze wrażliwej powinniśmy szukać następujących substancji:
  • zielonej herbaty, która łagodzi podrażnienia,
  • rumianku, działa przeciwbakteryjnie,
  • aloes, działa kojąco,
  • obowiązkowo filtry na dzień,
  • algi,
  • witamin A, C, E- witaminy młodości,
Jeśli chodzi o maseczki to polecam wam profesjonalną maskę z BIOCOSMETICS MASKA ALGOWA.

BIOCOSMETICS MASKA ALGOWA

Maska jest typu peel- off, ale nie musimy się obawiać, że w jakiś sposób podrażni naszą skórę. Trzeba łyżkę tego proszku zmieszać z wodą i nałożyć na twarz. Ma ona konsystencję żelową i nie zastyga jak większość masek. Schodzi z twarzy w całości. Świetnie nawilża i łagodzi podrażnienia. Taki typ maseczek do twarzy często jest wykorzystywany w gabinetach kosmetycznych np. po kwasach, aby zmniejszyć podrażnienia. Ta maseczka jest genialna.

3. CERA TŁUSTA

Możemy ją rozpoznać po nadmiernej produkcji sebum. Tutaj już nie mówimy tylko o przetłuszczającej się strefie T, ale problemem, który rozchodzi się na całą twarz. Posiadaczki takiej cery często mają problem z zapychaniem, wypryskami, wągrami, stanami zapalnymi, trądzikiem.

Wbrew pozorom pielęgnacja takiej cery jest utrudniona, ponieważ bardzo często działając w jednym obszarze, szkodzimy na coś innego. Tutaj powinniśmy skupić się na normowaniu wydzielania sebum, który w konsekwencji oddziałuje na inne problemy skórne. 

W kosmetykach powinniśmy szukać takich składników jak:
  • glinka zielona, która wykazuje działanie anty zapalne,
  • kwasy owocowe, które zwężają pory,
  • zielona herbata, trawa cytrynowa wykazuje działanie anty trądzikowe,
  • kwas salicylowy, delikatne działanie złuszczające,
Maseczka, która się sprawdzi przy tym typie cery to BEAUTY FORMULAS MASKA WĘGLOWA.

BEAUTY FORMULAS MASKA WĘGLOWA

Maska w składzie ma aktywny węgiel, który świetnie reguluje pracę gruczołów łojowych oraz pomaga walczyć z trądzikiem. Wystarczy nałożyć maskę na piętnaście minut, a następnie spłukać. Cera będzie dogłębnie oczyszczona. 

4. CERA SUCHA

Posiadacze takiej cery narzekają na suche partie na twarzy. Często towarzyszy temu uczucie ściągnięcia na twarzy. Skóra może być miejscami wręcz piekąca, paląca oraz może pękać. Na takiej skórze również znacznie szybciej pojawiają się pierwsze zmarszczki mimiczne, ponieważ ciężko taką skórę dobrze odżywić. Po nałożeniu kremu możemy zaobserwować jak skóra wchłania produkt i tak naprawdę tylko tłuste kremy dobrze sobie z nią radzą.

Cera sucha natomiast rzadko ma problemy z wypryskami, zmianami trądzikowymi. Taka cera również dobrze reaguje na zmianę kosmetyków. Tutaj nie musimy się bać, że skóra zareaguje alergią, uczuleniem.

W kosmetykach powinniśmy szukać takich składników jak:
  • masło shea- natłuszcza, nawilża i zatrzymuje wodę w skórze,
  • kwas hialuronowy, dogłębnie nawilża,
  • gliceryna, działanie natłuszczające i ochronne,
  • panthenol, działanie łagodzące,
Do tego typu skóry polecam wam maseczkę BE BEAUTY ZŁOTA GLINKA

BE BEAUTY ZŁOTA GLINKA

Maseczka ma bogatą, gęstą konsystencje. Dobrze rozprowadza się ją na skórze. Można ją zostawić na całą noc jako krem do twarzy lub po piętnastu minutach zmyć. Maska dobrze nawilża skórę i daje delikatny efekt rozświetlenia. Opakowanie jest dosyć spore, więc wystarczy nam na wiele użyć. 

5. CERA NORMALNA

Posiadacze cery normalnej są w tej sytuacji w najlepszym położeniu. Ich cera praktycznie nie sprawia problemów. Nie borykają się z wypryskami, pękającą skórą, a nawet zmarszczki mimiczne są u nich tak jakby mniej widoczne. Cera reaguje dobrze na zmiany atmosferyczne. Takiej cerze wystarczy podstawowa pielęgnacja, aby wyglądała dobrze i zdrowo.

Oczywiście my również możemy sprawić, żeby i taka cera wyglądała jeszcze lepiej. Dlatego też powinniśmy zwracać uwagę na składy.

W kosmetykach powinniśmy szukać takich składników jak:
  • olej arganowy, świetnie nawilża,
  • aloes, koi podrażnienia,
  • awokado, regeneruje i odżywia,
  • witamina E, działanie przeciwzmarszkowe.
Dla cery normalnej świetną maseczką będzie te na bazie glinek. Ja wam polecam ARGA NOVE GLINKA CZERWONA.

ARGA NOVE GLINKA CZERWONA


Maseczka jest przeznaczona do cery naczynkowej i do niej również świetnie się nadaje, ale tą akurat z glinką czerwoną polecam również dla cery normalnej. Pięknie wygładza skórę. Cera jest bardziej promienna i odżywiona. Wystarczy glinkę rozrobić z wodą i po piętnastu minutach zmyć. To wszystko. Ja jestem uzależniona od tej maseczki. Używam ją tak często jak tylko mogę.

Napiszcie w komentarzach czy wy też lubicie maseczki i jaki macie typ skóry. Jestem bardzo ciekawa.

Komentarze

  1. Moce cera to mieszana, swego czasu czoło, nos i broda to świeciły mi się jak psu ... na wiosnę ;-) na szczęście z czasem wyciągnęłam odpowiednie wnioski i zmieniłam wszystkie kosmetyki, jest o niebo lepiej. Wpis bardzo przydatny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację dobór odpowiednich kosmetyków jest bardzo ważny. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Wydaję mi się, że mam cerę mieszaną, dlatego przetestuję poleconą przez Ciebie maseczkę :) Bardzo przydatny post, bo ostatnio mam fazę na kupowanie sobie maseczek jednorazowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię maseczki jednorazowe lub takie, które rozrabia się samemu :-)

      Usuń
  3. Mam skórę normalną, nie borykam się z jakimiś poważnymi problemami czy przesuszeniem. Co do maseczek, również lubię, tak raz, dwa razy w tygodniu zapodać sobie coś nawilżającego:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też staram się robić sobie maseczki trzy razy w tygodniu. Różnie mi to wychodzi. Raz mi się udaje, a innym razem nie:-) pozdrawiam

      Usuń
  4. O yassss, dziękuję za wspomnienie o mnie i oczywiście o post, bo w końcu wiem jaką mam cerę!!! Mieszaną i wrażliwą. Moja strefa T jest mega tłusta i świecąca się, policzki chyba w sumie nie. Do tego mam czerwoną twarz cały czas, po umyciu, po wyjściu na słońce, po wyjściu na zimno i mega to widać, a więc zainwestuję w maseczki na ten typ skóry, dziękuję!!!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy podobny typ cery. Jeszcze raz dziękuję za pomoc w wyborze tematu. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Bardzo fajny post! Jestem ciekawa tej maseczki z beBeauty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maseczka ta fajnie działa zostawiona na całą noc. Ja lubię właśnie ją tak zostawić bo chyba wtedy widać najlepsze rezultaty.

      Usuń
  6. fajny i pomocny post:D ja mam cerę mieszaną z tendencją do tłustej:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam mieszanke cery mieszanej i wrazliwej 🥺 strefa T oraz popekane naczynka. a i jeszcze sucha w sumie heh. nie mam złotego środka więc jakoś musze z tym żyć😜

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam cerę mieszaną a maski stosuję odpowiednio do aktualnych potrzeb. Najczęściej wybieram glinki, ale czasami potrzebuję czegoś stricte oczyszczającego a innym razem nawilżającego. Zdarza się sięgać też po coś rozświetlającego. Tak więc nie zawsze patrzę tylko na typ cery ale przede wszystkim potrzeby w danej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Moja cera potrafi zmienić się diametralnie w ciągu całego cyklu miesiączkowego. Od cery idealnej, wygładzonej, rozświetlonej do cery problematycznej, wrażliwej.

      Usuń
  9. Ja mam cerę mieszana i troche wrażliwa :D ostatnio testuje sporo maseczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię testować maseczki, ale często wracam do ulubieńców :-)

      Usuń
  10. BE BEAUTY ZŁOTA GLINKA najbardziej mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie cera niby normalna ,choć odkąd ja detoksykuje trochę wrażliwa ☺
    Zazwyczaj jeśli chodzi o maski ,wybieram oczyszczające lub nawilżające ; zazwyczaj Ziaja lub Loreal - najlepiej mi się sprawdzają 😉
    Ale post bardzo fajny -sporo rzeczy się dowiedziałam ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam cerę suchą i służą mi maseczki ze skwalanem i algami:) Złota glinka mnie zaciekawiła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam cerę wrażliwą i algii też przy mojej cerze spisują się świetnie :-)

      Usuń
  13. Świetny i przydatny post! Ja mam cere suchą i bardzo musze dbac o jej nawilżenie i jak szukam produktów to bardzo patrze na to żeby zawierał kwas hialuronowy czy masło shea :)
    POZDRAWIAM :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tematyka posta się podoba.Pozdrawiam

      Usuń
  14. Zgadzam się z Tobą, że cera mieszana jest jedną z "trudniejszych" cer do pielęgnacji. Sama jestem posiadaczką takiej cery i jest mi bardzo ciężko dobrać odpowiednie kosmetyki. Lata praktyki spowodowały, że mam wypracowane swoje rytuały, ale przyznam szczerze, że trzeba je co jakiś czas zmieniać. Cera mieszana jest kapryśna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie cera mieszana jest trudna w pielęgnacji. Dziś dany kosmetyk jest mega dobry przy cerze mieszanej, a następnym razem po nałożeniu jest beznadziejny.

      Usuń
  15. Bardzo ciekawy post:)) Ja mam raczej suchą i chyba wrażliwą cerę bo po wiekszości kosmetyków mnie uczula i trudno mi trafić na coś odpowiedniego.. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cera może być jednocześnie sucha i wrażliwa. Jest wtedy bardzo trudna w pielęgnacji bo zazwyczaj na coś pomagamy, a na drugie szkodzimy. Pozdrawiam

      Usuń
  16. ja mam to szczęście z moją cera normalną, że wszytsko mi służy ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam cerę mieszaną :D Wiesz,wpadłaś na super pomysł z tym wpisem :) Zawiera wiele cennych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za takie miłe słowa. Cieszę się, że post okazał się dla was pomocny :-)

      Usuń
  18. Bardzo ciekawy tekst :) JA raz w tygodniu robię sobie maseczkę z glinki czerwonej i jestem bardzo zadowolona z efektu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glinka czerwona jest również bardzo fajna dla cery wrażliwej, więc polecam :-)

      Usuń
  19. Mam cerę mieszaną i spirulinę, której jeszcze nie używałam, czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spirulina działa bardzo dobrze dla cery mieszanej, trądzikowej oraz tłustej. Nawet wrażliwce mogą spokojnie jej używać. Ja sama miałam obawy i myślałam, że zostanie mi po użyciu zielona twarz. Spirulina okazała się genialna. Świetnie łagodzi wszelkiego rodzaju stany zapalne i wygładza. Pozdrawiam

      Usuń
  20. ja mam cerę tłustą..... maseczka i piling 2 razy na tydzień

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie wiedziałam jaką właściwie mam tą cerę a teraz po przeanalizowaniu tego posta stwierdzam, że najprawdopodobniej po prostu normalną :P. Dobrze się składa bo kombinować nie lubię, a glinki akurat są super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak glinki są bardzo fajne i większości osób się sprawdzają. Masz to szczęście, że przy cerze normalnej praktycznie każdy rodzaj glinki będzie dobry :-)

      Usuń
  22. U mnie jest to cera mieszana ale zauważyłam, że ostatnio z domieszką wrażliwej :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często warunki atmosferyczne predysponują naszą skórę w stronę wrażliwą. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  23. Chętnie wypróbuję tą spirulinę:D Super wpis!!:**

    OdpowiedzUsuń
  24. U mnie dużo zależy od pory roku. Latem zawsze muszę stawiać na nawilżenie, bo moja skóra szybko się przesusza. :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka
    Jelonkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato chyba przy każdym typie skóry daje się we znaki.Pozdrawiam :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

GLAM PALETTE DOUGLAS- paletka o wielu odcieniach kobiecości.

HITY pielęgnacji w 2020 roku; Co się u mnie sprawdziło: DERMEDIC HYDRAIN2, ORIENTANA OLEJEK DO TWARZY, KREM AA Z SELEREM, PEELING KAWITACYJNY BEAUTIFLY

Półhybryda na paznokciach ??? Wielki test paznokciowy. Jak ją prawidłowo wykonać, aby cieszyć się idealnymi paznokciami przez wiele tygodni- NEONAIL

Moje ostatnie zapachowe łupy z ROSSMANNA; Trwałe perfumy w dobrej cenie: NAOMI CAMPBELL, KENZO , MOSCHINO