8 zasad pielęgnacji cery po 30-stym roku życia


 

Witam wszystkich

Dziś przychodzę do was z tematem dotyczącym pielęgnacji cery po 30-stym roku życia. Czy przekraczając tą magiczną liczbę rzeczywiście jesteśmy skazani na całkowicie inną pielęgnację??? Może to tylko chwyt marketingowy, aby więcej zarabiać na danym typie kosmetyków przeznaczonym dla cery po 30-stce??? Jeśli jesteście ciekawi tego tematu to zapraszam do czytania :-)

Jak już zapewne wiecie przekroczyłam magiczną liczbę 30-stu lat i sama bardzo często łapię się na tym czy moja pielęgnacja aby na pewno jest odpowiednia dla tej grupy wiekowej. Może to śmieszne, ale większość z nas po przekroczeniu tej liczby zaczyna intensywnie myśleć nad wieloma aspektami. W tym również nad pielęgnacją cery.

Dlatego też pomyślałam, że przygotuję dla was 8 zasad pielęgnacji cery po 30-stym roku życia. To taki mały poradnik, do którego oczywiście trzeba podejść z lekkim przymrużeniem oka. Nie bądźmy zbyt na serio :-)



8 zasad pielęgnacji cery po 30-stym roku życia:

1. Nawilżanie

Nie wiem jak wy, ale ja nie wyobrażam sobie mojej codziennej pielęgnacji bez nawilżenia skóry. Uwielbiam wszystkiego rodzaju kremy, które mają bogatą konsystencję. Oczywiście używam ich na noc, aby skóra zdążyła zaczerpnąć z nich wszystko co najlepsze. To moje must have w pielęgnacji. Po 30-stym roku życia tym bardziej musimy zwracać uwagę na intensywne nawilżenie naszej skóry. Na dobrze nawilżonej skórze zmarszczki są mniej widoczne, a wtedy i my jesteśmy szczęśliwe.

Jednym z moich ulubionych kremów, którego stosuję już od kilku dobrych lat jest DERMEDIC HYDRA IN2. Uwielbiany, polecany i idealny nawet dla wrażliwców. Jest genialny dosłownie. Intensywnie nawilża i odbudowuje naszą skórę. Ten krem jest uzależniający :-)


DERMEDIC HYDRA IN2


2. Używaj serum do twarzy

Niby prosta sprawa. Używać serum. Jednak wiele osób pomija ten punkt w pielęgnacji myśląc, że nie jest to potrzebne. Jest to duży błąd szczególnie dla osób po 30-stce. Osoby te powinny niezwłocznie włączyć do pielęgnacji serum. 

Serum jest bardziej skoncentrowane i zawiera więcej składników aktywnych, które dobrze reagują z naszą skórą. Również wchłanianie substancji aktywnych w kremie w połączeniu z serum potrafią czynić cuda. Jeśli chodzi o serum to ja zazwyczaj nakładam je na noc. Rano zwyczajnie nie mam na to czasu. Jednak wieczorem zawsze pamiętam o nim.


3. Wykonuj masaże

Od kiedy wprowadziłam masaże do pielęgnacji to przede wszystkim stało się to o wiele bardziej przyjemne. Z większą uwagą i starannością poddaje moją skórę zabiegom pielęgnacyjnym. Czas, spokój i relaks są tu myślę najbardziej kluczowe. Do masażu używam kamiennego rollera. Mam go już dobre kilka miesięcy. Mam mieszane odczucia jeśli chodzi o jego działanie, ale same masaże są bardzo przyjemne, więc dlatego go używam. W innym wypadku raczej odłożyłabym go do szuflady. 

Masaż oczywiście zawsze robię wieczorem. Wtedy też mam najwięcej czasu na wykonanie porządnie całej pielęgnacji. Już jestem tak do tego przyzwyczajona, że jest to dla mnie normalna, zwykła czynność.



4. Nigdy nie zapominaj o ochronie słonecznej

Kochani będę o tym nagminnie przypominać. Ochrona przeciwsłoneczna powinna być dla nas tym samym co wypicie szklanki wody. Normalną, codzienną czynnością. Od wielu lat stosuję kremy z spf 50+. Oczywiście wy nie musicie stosować aż tak wysokiej ochrony. Wystarczy spf 30+. Jeśli chodzi o dni codzienne. 

Moją ulubioną marką jest IWOSTIN SOLECRIN. Nie wiem ile już w swoim życiu ile opakowań zużyłam. Jestem wierna tej marce i póki co nie mam zamiaru jej zmieniać. Pamiętajcie żeby kremy z filtrem nakładać przez cały rok. Nie tylko latem :-)


5. Dbaj o skórę wokół oczu

Osoby, które w szczególności mają tendencję do suchej lub przesuszonej skóry powinny zwrócić szczególną uwagę na pielęgnację wokół oczu. Skóra w tym miejscu jest cieńsza, delikatniejsza i bardziej podatna na powstawanie zmarszczek. Dlatego przekraczając magiczną liczbę 30+ powinniśmy zawsze pamiętać o pielęgnacji tej okolicy.

Bogaty krem, serum, masło sami możecie wybrać konsystencję danego produktu. Jednak zawsze pamiętajmy żeby nałożyć pielęgnację na ta problematyczną okolicę. Dzięki temu ta strefa pozostanie na długie lata młoda i zadbana.


6. Używaj maseczek do twarzy

Krok w pielęgnacji, który wiele osób pomija. Z wielu względów. Jedni powiedzą, że to strata czasu, inni że to i tak nic nie da i szkoda na to pieniędzy. Ja natomiast uważam, że nie ma nic bardziej dobroczynnego dla naszej skóry jak odpowiednie maseczki nawilżające, nawadniające i odbudowujące. Wystarczy dwa lub trzy razy w tygodniu używać maseczek do twarzy, aby nasza cera była promienna, odżywiona i zadbana.

Ja, kiedy mam tylko czas to używam maseczek. Mogą być w postaci glinki, kremu, w płachcie w żelu. Wszystko mi jedno jaka będzie ich konsystencja. Ważne jest, że po jej zmyciu moja cera jest odżywiona, rozjaśniona i zdrowsza.


7. Oczyszczaj

Niby wszyscy o tym wiedzą, a jednak wiele moich koleżanek pomija całkowicie ten krok. Jedynym ich oczyszczeniem jest zmycie makijażu płynem micelarnym i umycie twarzy jakimś żelem do twarzy i to wszystko. Tutaj jednak chodzi o to, aby wykonywać peelingi lub używać specjalnych szczoteczek do oczyszczania twarzy. 

U mnie przy mojej problematycznej skórze peelingi i szczoteczki do oczyszczania to must have. Nie wyobrażam sobie pomijać tego kroku w pielęgnacji. Skóra po takich zabiegach jest gładsza, a koloryt wyrównany.


8.  Mądrze dobieraj kosmetyki

Oczywiście mam tu na myśli składy kosmetyków. Powinniśmy zwracać na nie uwagę bo tylko kosmetyki z dobrym jakościowo składem mają szansę zadziałać na naszą skórę. Kosmetyki, które zawierają zwykłe śmieci w składzie mogą jedynie nas podrażnić lub dać złudzenie poprawy stanu skóry, który po zmyciu kosmetyku zniknie. Tak to działa i musimy być tego świadomi. Dlatego czytajmy składy i nie dajmy nabijać się w butelkę producentom. Nie trzeba wydawać fortuny, aby kupić dobre składowo kosmetyki.

To już wszystkie moje 8 zasad pielęgnacji cery po 30-stym roku życia. Dajcie znać czy wy macie też swoje 8 złotych zasad dotyczących pielęgnacji. Jestem bardzo ciekawa waszego zdania.



Komentarze

  1. O wpis da mnie. Zbliżam sie do tej magicznej liczby. Milego dnia🥰

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku tylko serum pomijam. Może nie znalazłam jeszcze tego odpowiedniego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz jest ogromny wybór jeśli chodzi o serum do twarzy. Każdy znajdzie coś dla siebie, więc zachęcam do zakupu :-)

      Usuń
  3. Ze wszystkimi punktami się w pełni zgadzam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobne mam podejście do pielęgnacji . Fajne , że opisałaś. to w punktach . A filtr słoneczny to podstawa .

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ważne porady. Ten wpis na pewno przyda się wielu osobom.

    OdpowiedzUsuń
  6. Do 30 mi jeszcze daleko, ale stosuję się mimo to do tych rad :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ważne jest częste nawilżanie. Sama codziennie używam serum i czeto korzystam z peelingów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi do 30 już bliżej niż dalej :p Serum stosuję choć nie codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że stosujesz serum. Oczywiście regularność jest tu bardzo istotna, ale od czegoś trzeba zacząć :-)

      Usuń
  9. Rady, do których każda kobieta powinna się stosować :) i życie od razu staje się przyjemniejsze

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam podobne zasady w pielęgnacji mojej skóry, powoli zbliżam się do 30, więc staram się ich przestrzegać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nawilżanie po 30. to podstawa :) Ale akurat może nie kremami, które na początku składu mają parafinę ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

GLAM PALETTE DOUGLAS- paletka o wielu odcieniach kobiecości.

Półhybryda na paznokciach ??? Wielki test paznokciowy. Jak ją prawidłowo wykonać, aby cieszyć się idealnymi paznokciami przez wiele tygodni- NEONAIL

HITY pielęgnacji w 2020 roku; Co się u mnie sprawdziło: DERMEDIC HYDRAIN2, ORIENTANA OLEJEK DO TWARZY, KREM AA Z SELEREM, PEELING KAWITACYJNY BEAUTIFLY

Moje ostatnie zapachowe łupy z ROSSMANNA; Trwałe perfumy w dobrej cenie: NAOMI CAMPBELL, KENZO , MOSCHINO