Serum do twarzy: Czym jest, jak go stosować??? Czy jest to niezbędny kosmetyk w naszej pielęgnacji???





Witam wszystkich

Serum do twarzy już na stałe zagościło w naszej pielęgnacji. Wiele osób je stosuje i nie wyobraża sobie pomijania tego etapu w swoim codziennym rytuale piękna. Czym jest w takim razie serum? Czy jest to faktycznie niezbędny kosmetyk, aby cieszyć się piękną skórą i opóźnić procesy starzenia? Jeśli ty również zadajesz sobie takie pytania to zapraszam do dalszej części posta. Razem spróbujemy odpowiedzieć na te pytania.

Podstawowym działaniem serum jest wzmocnienie działania pielęgnacyjnego na naszej skórze. Serum powinniśmy tak dobierać, aby idealnie wywierało działanie na te sfery, które chcemy poprawić. Najogólniej serum dobieramy do problemów skórnych z jakimi się borykamy. Mogą to być wypryski, pękające naczynka, starzenie się skóry, skóra z przebarwieniami itp. Tutaj musimy wiedzieć konkretnie do czego ma być zastosowane serum. W tym wypadku serum nie powinno być dobierane z przypadku.

Serum z założenia ma wykazywać bardziej intensywne działanie niż nasz krem. No i tutaj zaczynają się schody, ponieważ najważniejszym punktem serum jest jego skład. Jak wiadomo ze składem bywa różnie. Opisy producentów serum są piękne. Według nich w miesiąc można pozbyć się zmarszczek, wygładzić cerę, dosłownie odjąć sobie lat. Opis piękny i w sumie na opisie działanie takiego serum się kończy. Dlaczego??? ponieważ składy takich kosmetyków pozostawiają wiele do życzenia.

Aby dane serum do twarzy mogło zadziałać musi praktycznie posiadać wzorowy skład. Składniki muszą z siebie wynikać. One nie mogą być przypadkowe, ponieważ wtedy nie mają szansy zadziałać. 

W składzie powinniśmy szukać:
  • olejków roślinnych lub eterycznych,
  • hydrolatów,
  • ekstraktów roślinnych,
  • witaminy E,
  • substancji nawilżających (aloes, kwas hialuronowy),
  • witaminy C,
Jednym z takich idealnych składów jest serum, które bardzo wam polecam to NACOMI YOUTH SERUM ANTI- AGING REGENRATING

NACOMI YOUTH SERUM ANTI- AGING REGENERATING

Jest to serum ze wzorowym składem. Mało kto wie, że NACOMI to nasza polska firma, która ma większość produktów z bardzo dobrym składem. 

W tym konkretnym serum możemy znaleźć takie składniki aktywne jak:
  • ekstrakt z alg zielono- niebieskich, wykazuje działanie porównywane z działaniem retinolu,
  • gliceryna, substancja silnie nawilżająca,
  • proteiny ryżu, łagodzą i nawilżają skórę,
  • ekstrakt pozyskany z czerwonego żeń- szenia roślinny odpowiednik śluzu ze ślimaka- działanie napinające i rozjaśniające, a także przeciwstarzeniowe.
Serum ma konsystencję wodną, i dobrze wchłania się w skórę. Co do konsystencji w różnego rodzaju serach jeszcze wrócimy, ponieważ ma to ogromne znaczenie w działaniu produktu. Produkt jest lekki i dobrze aplikuję się go na skórę.

Skład tego serum jest wzorowy. Tutaj nie ma się do czego doczepić. Składniki zostały tak dobrane, aby miały szansę zadziałać na nasza skórę. Oczywiście nie mamy co się spodziewać odmłodzenia o kilka lat, ale drobne zmarszczki mimiczne wyrównuje to serum, a to już dużo. 

NACOMI YOUTH SERUM ANTI- AGING REGENERATING


Serum idealne będzie dla osób, które potrzebują już ochrony przecwstarzeniowej, wyrównania kolorytu cery, rozjaśnienia i delikatnego liftingu. Produkt jest bardzo dobrej jakości w atrakcyjnej cenie. Warto po niego sięgnąć w codziennej walce o młody wygląd.

Jak już wcześniej wspomniałam konsystencja serum jest bardzo ważna jeśli chodzi o działanie. Dobrze dobrane serum szybko się wchłania i nie może być lepkie. Jeśli mamy wrażenie, że dane serum szybko się wchłania to znaczy, że ma ono właściwie dobrane substancje aktywne, które szybko wnikają w głąb skóry. Tylko takie serum ma szansę zadziałać.

Serum, które wyczuwalne jest na naszej skórze jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Oczywiście nie mówię tu o serum na bazie olejku bo wtedy wiadomo, że jest ono wyczuwalne na naszej skórze, ale jeśli kupisz serum żelowe, wodne, kremowe i ono się nie wchłania to wiedz, że prawdopodobnie nie wpłynie on pozytywnie na twoją skórę. Zwyczajnie nie zrobi nic. Tak to można ogólnie nazwać.

Drugie serum, które warto kupić ze względu na skład jak i konsystencję to THE ORDINARY VITAMIN C 30% SILICONE.

THE ORDINARY VITAMIN C 30% SILICONE

W tym konkretnym serum możemy znaleźć takie składniki aktywne jak:
  • kwas askorbinowy, witamina C- opóźnia procesy starzenia, rozjaśnia, wyrównuje koloryt cery, niweluje drobne zmarszczki,  zmniejsza przebarwienia.
Jeden składnik, a tak naprawdę morze możliwości. To serum będzie idealne dla osób, które borykają się z przebarwieniami, trądzikiem, pękającymi naczynkami. Serum to również nadaję się dla skór wrażliwych, ale nie stosowałabym go wtedy częściej niż 2- 3 razy w tygodniu lub należy kupić to samo serum z mniejszym stężeniem witaminy C.

Formuła silikonowa tego serum powoduje, że kwas askorbinowy nie wyparuje z naszej skóry przed wniknięciem. Witamina C jest bardzo ulotnym składnikiem i  często po nałożeniu na skórę po prostu odparowuje zanim zdąży zadziałać. Stąd baza silikonowa w składzie tego produktu. Tutaj możecie zobaczyć konsystencję tego serum:

THE ORDINARY VITAMIN C 30% SILICONE

Konsystencja jest bardzo łatwa do rozprowadzenia na skórze. Kosmetyk idealny również jest na dzień, ponieważ jego formuła idealnie wygładza naszą skórę. Pory stają się mniej widoczne. Cały opis działania tego serum możecie zobaczyć tutaj:


Tutaj znajdziecie więcej informacji o tym konkretnym serum, więc zapraszam do czytania :-)


PODSUMOWUJĄC KUPUJĄC SERUM ZWRÓĆ UWAGĘ NA:
  • Przeznaczenie tego serum. Na co konkretnie ma być. Skup się tylko i wyłącznie na tej sferze, którą chcesz poprawić,
  • Skład, skład i jeszcze raz skład. Sprawdzaj czy serum ma składniki aktywne. Nie sugeruj się tylko opisem producenta. Często opis nijak się ma do składników zawartych w danym serum,
  • Konsystencję- serum powinno mieć lekką formułę, aby miało szansę szybko wniknąć w skórę. Oprócz serum na bazie oleju. Takie serum rządzi się innymi prawami,
  • Cenę- nie zawsze drogie kosmetyki mają wzorowe składy,
  • Czytaj składy. Jeśli nie znasz się na składach rób zdjęcie, a następnie w domu sprawdzaj w internecie co oznaczają poszczególne słowa,
  • Nie podążaj ślepo za reklamą. Czasami mniejsze firmy kosmetyczne, które nie mają takiej siły przebicia jak wielkie koncerny mają perełki kosmetyczne, które nie zrujnują twojego portfela,

Napiszcie w komentarzach czy używacie serum. Czy według was jest to niezbędnik kosmetyczny, a może tylko czysty marketing? Jestem bardzo ciekawa waszego zdania na ten temat :-)

Komentarze

  1. Uwielbiam używać serum, uważam, że cudownie wpływa na moją cerę. Świetny wpis, nie słyszałam wcześniej o serum z Nacomi. Chyba będzie to mój następny zakup 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Od czasu do czasu użyję serum. Tych przedstawionych przez Ciebie nie miałam okazji używać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam je wypróbować. Ceny są przystępne, więc zachęcam :-)

      Usuń
  3. No przyznam, że zainteresowałaś mnie tym. Nie sądziłam, że serum jest ważne. Często widziałam na insta, jak dziewczyny robią krótkie filmiki makijażowe to kropią twarz właśnie takim serum, ale myślałam że to jest jakiś utrwalacz. Chyba czas wybrać się do sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze dobrane serum będzie również idealne pod makijaż. Zmniejszy widoczność porów i wygładzi.Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ja też czasami używam. Fajnie, że taka pielęgnacja jest w modzie. A na skład trzeba faktycznie uważać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o skład to można się naciąć :-) Z tego co wiem to The Ordinary co jakiś czas zmienia składy kosmetyków, więc trzeba uważać.Przed napisaniem tego posta sprawdzałam skład tego serum na ich oficjalnej stronie i nie było ono zmienione, ale warto zawsze przed zakupem wszystko sprawdzić :-) Pozdrawiam

      Usuń
    2. No wiadomo, wszystko się zmienia, nawet składy :)

      Usuń
  5. ja zawsze mam zapas tego typu mazideł w swojej kosmetyczce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się mieć dwa sera i używam na zmianę. To jakieś takie moje przyzwyczajenie :-) pozdrawiam

      Usuń
    2. Szalona z Ciebie dziewczyna :-) Pozdrawiam

      Usuń
    3. w końcu bycie blogerką kosmetyczną zobowiązuje:D

      Usuń
  6. Rzadko używam serum, ale chyba muszę wprowadzić je na dobre do mojej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serum teoretycznie ma być bardziej skoncentrowane niż krem. W praktyce często się spotykam z tym, że skład mają taki sam jak np.krem na noc. Natomiast cena już jest o kilka złotych wyższa bo to przecież serum. Trzeba bardzo uważać żeby nie dać się wpuścić w maliny :-)

      Usuń
    2. Będę miała to na uwadze przy wyborze serum ;)

      Usuń
  7. Super wpis. Musze zakupić serum.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serum to przydatny kosmetyk jeśli jest odpowiednio dobrany :-)

      Usuń
  8. Ojezu, ja nigdy w życiu nie uzywałam serum, ale zainteresowałaś mnie tym, chociaz na razie lubię swoją skorę, co prawda jest czerwona, mam jednego pryszcza dużego, ale to chyba na tyle. Jednak myślę, że się trochę zgłębie w temat serum bo może się kiedyś przydać :)

    Miłego wieczoru!
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi używać serum. Jeśli twoja skóra nie wymaga dodatkowej pielęgnacji, jest w dobrej kondycji to możesz sobie odpuścić tego typu kosmetyki. Wystarczy dobry krem i tyle. Dziękuję i również życze miłego wieczorku.Pozdrawiam :-)

      Usuń
  9. Ostatnio kupiłam botaniczną pianke myjąco do twarzy marki Nacomi i jestem z niej bardzo zadowolona. Teraz skusze sie na na opisane serum. Kosmetyki tej firmy maja idealny skład. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda do składów Nacomi nie ma się co doczepić. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Ja ostatnio z serum sie bardzo polubiłam. Markę Nacomi znam ale nie miałam pojęcia, ze maja w ofercie także serum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają kilka rodzaji serum, więc każdy coś znajdzie dla siebie odpowiedniego :-)

      Usuń
  11. Zgadzam się, że przy kupowaniu kosmetyków trzeba być czujnym, bo producenci potrafią zamydlać oczy. Markę Nacomi może jednak kupować w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nacomi ma większość kosmetyków z dobrym składem, ale jak zawsze trzeba byc czujnym i czytać składy.Pozdrawiam

      Usuń
  12. Intryguje mnie to serum Ordinary, gdzie można je kupić? z wiekiem nie młodniejemy, zatem warto stosować dobre kosmetyki, dobre co nie znaczy, że drogie. Nie raz spotkałam się z tym, że cena nie równa była zawartości i jakości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogeria Pigment ma duży wybór kosmetyków The Ordinary. Ja przez ich stronę internetową zamawiałam.

      Usuń
  13. muszę zacząć stosować serum!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować serum. Asortyment jest spory jeśli chodzi o tego typu kosmetyki :-)

      Usuń
  14. ja chetnie wyprobuje ! <3
    http://dorey-doorey.blogspot.com/2020/05/dostaam-sie-na-lekarski-wstep.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam tego typu kosmetyki. Właśnie szukam takiego z witaminą C, bo podobno potrafi zdziałać cuda. I na te małe cuda cichutko liczę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To serum z The ordinary jest bardzo dobre, ale trzeba używać na dzień kremu z filtrem bo można sobie zaszkodzić.Pozdrawiam

      Usuń
    2. Krem z filtrem to dla mnie podstawa, zawsze. :) Rzucę okiem na to serum, dzięki.

      Usuń
    3. Cieszę się, że mogłam pomóc. Pozdrawiam

      Usuń
  16. Serum używam obowiązkowo. To nieodłączny element dobrej pielęgnacji cery

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy artykuł. Zawsze jest mi trudno wybrać dobre serum dla siebie. A to może być duże ułatwienie:)) Pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc choć w małym stopniu. Pozdrawiam

      Usuń
  18. To drugie serum chętnie bym wypróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The ordinary z witaminą C polecam. Świetnie wplywa na poprawę kondycji skóry.

      Usuń
  19. Ja zaczęłam używać serum około 2 lata temu. Żałuję, że tak późno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już używam serum od kiklu ładnych lat:-) Pozdrawiam

      Usuń
  20. Ostatnio nie używam serum, ale muszę kupić jakiś nowy. Zdecydowanie to drugie serum był by dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The ordinary z witaminą C ma bardzo dobry skład i dobrze dobrane składniki aktywne, więc polecam :-)

      Usuń
  21. Kiedyś uważałam, że to zbędny wydatek. Wszystko zmieniło się wtedy, kiedy zdecydowałam się na zakup serum Ordinary. Widzę ogromną poprawę! Żałuję, że dopiero teraz zdecydowałam się na ten krok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się na zawiodłaś na ich kosmetykach. Ja również tę markę bardzo lubię. Pozdrawiam

      Usuń
  22. Nie używam serum.
    Kilka razy próbowałam, ale niestety zazwyczaj kończyło się tym że mnie zapychało,więc odpuscilam
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz problem z zapychaniem cery to bardzo dobrym rozwiązaniem jest używanie produktów z witaminą C. Tego typu produkty świetnie działają na taki rodzaj skóry.

      Usuń
  23. Przyznam szczerze, że bardzo rzadko sięgam po serum do twarzy,
    jednakże coraz częściej mnie kusi, żeby taki produkt wypróbować :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybór kosmetyków jest ogromny jeśli chodzi o serum do twarzy :-) Pozdrawiam

      Usuń
  24. Jak dotąd nie stosowałam żadnego serum w mojej pielęgnacji twarzy. Chyba pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam na początek serum z Nacomi. Mają dobre składy i mix substancji aktywnych.

      Usuń
  25. Ciekawy produkt. Na pewno warto wypróbować. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Awesome products! ✔️✔️✔️ Thanks for sharing! 🌈🌈🌈

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo lubię stosować serum w pielęgnacji twarzy :) jest to mój obowiązkowy krok :) serum nacomi nie znam ale mogę Ci polecić serum róża- malina z Ministerstwa Dobrego Mydła a także serum z witaminą C od Clochee. Obie marki są polskie i mają świetne składy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę koniecznie sprawdzić te polecane kosmetyki przez Ciebie. Serum z witaminą C zawsze chętnie kupuję. Pozdrawiam

      Usuń
  28. Serum jak najbardziej uwielbiam i fajnie jak jest w skaldzie oparte na olejach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda olejki bardzo dobrze działają na każdy rodzaj skóry, ale muszą być odpowiednio dobrane :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

GLAM PALETTE DOUGLAS- paletka o wielu odcieniach kobiecości.

Półhybryda na paznokciach ??? Wielki test paznokciowy. Jak ją prawidłowo wykonać, aby cieszyć się idealnymi paznokciami przez wiele tygodni- NEONAIL

Moje ostatnie zapachowe łupy z ROSSMANNA; Trwałe perfumy w dobrej cenie: NAOMI CAMPBELL, KENZO , MOSCHINO

Moja opinia na temat działania Jadeitowego masażera do twarzy EWA SCHMITT