Po co nam pielęgnacja przeciwzmarszczkowa???


Witam wszystkich


Dziś bardzo ciekawy temat, jakim jest pielęgnacja przeciwzmarszczkowa. Czy jest ona nam w ogóle potrzebna w życiu, a może to marnowanie czasu i piniędzy??? Odpowiemy sobie na kilka ważnych pytań, więc jeśli jesteście ciekawi to zapraszam do czytania.

Co to jest ta pielęgnacja przeciwzmarszczkowa???




To nic innego jak wprowadzenie pielęgnacji, która ma zapobiegać w przyszłości powstawaniu zmarszczek. Prawda jest jednak o wiele bardziej złożona, ponieważ aby taka pielęgnacja miała sens trzeba ją wdrożyć w życie jak najszybciej. Czyli jak jeszcze jesteśmy piękni i młodzi :-)

Dlatego też tak bardzo ważne jest nie kierowanie się wiekiem podczas wybierania kosmetyku. Nie zwracamy uwagi na wiek podany na opakowaniu. Interesują nas tylko składniki aktywne w danym kremie. Inaczej taka pielęgnacja nie ma sensu i zwyczajnie nic nam nie da. Im szybciej zaczniemy stosować dobre składowo kremy tym dla nas lepiej.

Cera po latach odpowie nam tym samym. Czyli jeśli będziemy używać kremy, które zawierają składniki aktywne to nasza skóra będzie się wolniej starzeć. Oczywiście nie ma możliwości, aby całkowicie zahamować ten proces, ale można go z pewnością spowolnić.

Ważne jest również żeby nauczyć się pewnych nawyków pielęgnacyjnych albo jak inni mówią "care rutine". Teraz jest to strasznie modne słowo. Jednak coś w tym jest, że jeśli nauczymy naszą skórę pewnych nawyków lub nawet form pielęgnacji to po pewnym czasie zaczniemy widzieć efekty. Dobrym przykładem jest nakładanie maseczek. Przypuśćmy, że moją rutyną jest nakładanie maseczek dwa razy w tygodniu. Robię tak od kilku tygodni, ale w którymś tygodniu nie chce mi się i zaniechuje tej czynności. Uwierzcie mi, że cera od razu wam na taki czyn odpowie. Zazwyczaj pojawiają się wtedy krostki, skóra staję się bardziej przesuszona. Możecie sami zrobić taki eksperyment. Chociaż nie namawiam bo skóra to odczuje, a jak skóra to i nasze samopoczucie również :-)



Teraz takie podejście wydaje nam się śmieszne, ale możecie być pewni, że jeśli nasza skóra nauczy się pewnych nawyków to zaowocuje to na starość. Taka już kolej rzeczy. To co teraz wydaje nam się bez sensu z czasem zyskuje na wartości. Dlatego starajmy się wykorzystać każdy dzień jak najlepiej potrafimy również stosując pielęgnacje.

Stan naszej cery zależy od wielu czynników, ale jeśli chodzi o pielęgnacje to powinniśmy wprowadzać ją jak najszybciej. Początkowo może to być podstawowy krem nawilżający. Jeśli zauważymy, że nasza cera potrzebuje większego nawilżenia to po prostu sięgnijmy po bardziej skoncentrowany krem. Nie bójmy się zmian.

Wiele osób stosuje inną pielęgnację latem i zimą. Latem używają bardziej lekkich kremów. Natomiast w porze zimowej gęstych i treściwych. Ja jestem przykładem, że można stosować taką samą pielęgnację przez cały rok. Nie zmieniam kremów w zależności od pory roku jeśli chodzi o wieczorną pielęgnację. Taki tryb najbardziej pasuje mojej cerze, więc wy również nie bójcie się iść nieco na przekór. Zawsze trzeba obserwować cerę. To klucz do pielęgnacji przeciwzmarszczkowej.

Dajcie znać co sądzicie o takim podejściu do pielęgnacji i czy w ogóle wayszm  zdaniem istnieje takie coś jak pielęgnacja przeciwzmarszczkowa??? Jestem bardzo ciekawa waszego zdania.

Komentarze

  1. Po kosmetyki pielęgnacyjne, kremy etc sięgnęłam i używam reguralnie od jakoś 16 roku życia . Masz rację reguralna pielęgnacja pozwala nam zachować skórę w dobrym stanie przez dłuższy okres( widzę to po swojej). Krem nawiliżający, kremy pod oczy, serum, oleki i maseczki to u mnie podstawa :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że warto ćwiczyć dobre nawyki. Nawet te dotyczące naszej skóry.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Tobą, a jak wiadomo - lepiej zapobiegać niż leczyć ;) Ja do swojej pielęgnacji również wdrażam produkty przeciwzmarszczkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto obserwować swoją skórę i jak sama napisałaś, iść troche na przekór ;) to, że u kogoś pewna rutyna się sprawdza nie musi oznaczać, że sprawdzi się też u nas :) Wieczornej pielęgnacji też raczej nie zmieniam względem pory roku ale jeśli chodzi o pielęgnację na dzień, to już tak. Wybieram lżejsze kremy latem, a bardziej gęste i treściwe, wręcz otulające kremy jesienią i zimą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie zawsze trzeba zachować zdrowy rozsądek. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Jak najbardziej istnieje. Ja sobie wyrabiam nawyk pielęgnacji i faktycznie zauważam niekorzystne zmiany kiedy łapie mnie leń :)

    OdpowiedzUsuń
  6. teraz prowadze kuracje kolagenowa i jestem ciekawa jak to wyjdzie... skora na pewno bedzie nam wdzieczna :D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dość wcześnie wprowadziłam do swojej pielęgnacji pielęgnacje przeciwzmarszczową i póki co są efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pielęgnacja się u Ciebie sprawdza. Pozdrawiam

      Usuń
  8. Mam już wyrobiony w sobie nawyk pielęgnacji i widzę, że moja skóra bardzo dobrze na to reaguje. Zdarza mi się sięgać po typowe kosmetyki przeciwzmarszczkowe, ale bardziej niż na zdania na etykietach, patrzę na składniki aktywne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. o tak! to jest bardzo ważne ;)!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dbam o skórę przez cały rok i po latach widzę, że się to opłaca. Zwracam uwagę na skład, nie na oznaczenia na opakowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście, że jest bardzo ważna. Jeżeli dbanie o cerę wejdzie nam w nawyk, dłużej będzie piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami trudno jest z regularnością nawyków, kiedy człowiek jest zmęczony po całym dniu,
    jednakże z całą pewnością warto się do takiej regularności przykładać, a nasza skóra prędzej czy później nam się za to odwzajemni :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam czasami ciężki dzień i wręcz zmuszam się, aby zrobić pielęgnację, ale wiem, że to zaowocuje w przyszłości :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

GLAM PALETTE DOUGLAS- paletka o wielu odcieniach kobiecości.

Półhybryda na paznokciach ??? Wielki test paznokciowy. Jak ją prawidłowo wykonać, aby cieszyć się idealnymi paznokciami przez wiele tygodni- NEONAIL

HITY pielęgnacji w 2020 roku; Co się u mnie sprawdziło: DERMEDIC HYDRAIN2, ORIENTANA OLEJEK DO TWARZY, KREM AA Z SELEREM, PEELING KAWITACYJNY BEAUTIFLY

Moje ostatnie zapachowe łupy z ROSSMANNA; Trwałe perfumy w dobrej cenie: NAOMI CAMPBELL, KENZO , MOSCHINO