Pielęgnacja cery pod maseczkę ochronną

 


Witam wszystkich

Nasza cera w ostatnim czasie narażona jest na ciągłe podrażnienia przez to, że musimy chodzić w maseczkach ochronnych. Oczywiście nasze bezpieczeństwo i zdrowie jest najważniejsze, ale jednak nasza cera dostaje nieźle w kość. Dlatego postanowiłam dziś przyjść do was właśnie z tematem dotyczącym pielęgnacji pod maseczkę ochronną. Jeśli interesuje was taka tematyka to zapraszam do czytania.

Oprócz tego, że tak jak wszyscy noszę maseczkę ochronną poza domem to również muszę nosić ją w pracy. Przez całe osiem godzin. Dlatego wiem jak bardzo ważna jest pielęgnacja naszej skóry, która narażona jest na ocieranie, podrażnienia, zaczerwienienia spowodowane noszeniem maseczek ochronnych.

Problem jest na tyle uciążliwy, że wiele osób wręcz szuka pomocy u dermatologów i kosmetologów, którzy mogą nam pomóc na różnego rodzaju dolegliwości skórne. Sama mam ogromny problem z zaczerwienioną skórą, a noszenie maseczek jeszcze bardziej to potęguje. Dlatego stawiam na sprawdzone sposoby radzenia sobie z problemami skórnymi.


Do głównych dolegliwości, które dokuczają nam przez noszenie maseczek ochronnych należą:


1. PODRAŻNIENIA

Osoby, które mają cerę wrażliwą wiedzą jak opłakane skutki dla cery przynosi noszenie maseczek ochronnych. Podrażnienia, które momentami swędzą stają się bardzo uporczywe i nieznośne. Dlatego najlepiej jest zaraz po porannym oczyszczeniu twarzy delikatnym żelem jest użycie toniku na bazie ogórka np. z firmy AA. Dobre składy i genialnie odświeżają cerę. Polecam

Istotny jest również rodzaj kremu jaki użyjemy. Powinien być on jak najbardziej delikatny z dobrym składem. Fajnie jakby zawierał substancje łagodzące świąd i pieczenie, ale dodatkowo nawilżał. Nie wiem jak wasza cera, ale moja stała się niesamowicie sucha, matowa. Dlatego nawilżanie jest tak istotne. 

Aloes, aloes i jeszcze raz aloes. Substancja, która genialnie łagodzi wszelkiego rodzaju podrażnienia. Używałam wiele kremów, żeli z aloesem i jest to moje must have jeśli chodzi o pielęgnacje. Nie wyobrażam sobie mojej porannej rutyny bez kremu z aloesem. Zawsze pod krem z filtrem dodatkowo nakładam krem z aloesem. Szczególnie teraz, kiedy trzeba nosić maseczki ochronne. Nie zastąpiony składnik.


QUILIBRA BABY

2. ZASKÓRNIKI

Nie wiem jak wy, ale ja mam straszny problem z zaskórnikami od kiedy muszę nosić maseczkę ochronną. Stan mojej cery bardzo się pogorszył i ostatnio powróciłam do pielęgnacji antytrądzikowej z przed lat. Pisałam o tym ostatnio na moim blogu. 

W mojej kosmetyczce nie może zabraknąć olejku z drzewa herbacianego. Ten cudowny środek nie raz ratował moją skórę, gdy była w opłakanym stanie, a teraz używam go o wiele częściej. Praktycznie co każdy wieczór nakładam go punktowo bo zawsze coś mi wyskoczy na twarzy. Zmiany skórne posmarowane olejkiem z drzewa herbacianego goją się szybciej i nie są aż tak bolące. Jeśli dokucza wam problem zaskórników, wyprysków to olejek z drzewa herbacianego jest waszym must have.


OLEJEK Z DRZEWA HERABACIANEGO 

3. SUCHA SKÓRA

Suchość skóry jest w moim przypadku najbardziej dokuczliwa. Cera od noszenia maseczki ochronnej miejscami dosłownie aż mi się łuszczy. Szczególnie to widzę pod koniec tygodnia, kiedy w pracy codziennie mam maseczkę ochronną na twarzy. Skóra niesamowicie miejscami swędzi i boli. 

Mój sposób na radzenie sobie z suchą skórą to nakładanie grubych warstw kremu na te miejsca, gdzie skóra jest najbardziej przesuszona. W moim przypadku to broda i strefa koło nosa. Używam też delikatnych żeli do mycia twarzy. Nie używam silnych detergentów jeśli chodzi o mycie twarzy. Stawiam na naturalne składy i sprawdzone kosmetyki. Nie zmieniam ich też zbyt często, ponieważ moja cera źle reaguje na ciągłe zmiany kosmetyków. 

Pomocna jest również maść z witaminą A. Działa jak opatrunek na skórę, a kosztuję dosłownie kilka złotych. Trzeba tylko używać jej na noc, a rano używać silnych kremów z filtrem. Maść z witaminą A jest niezastąpiona jeśli chodzi o radzenie sobie z suchą skórą. Możecie też smarować nią suche dłonie, łokcie, stopy. Maść jest na tyle uniwersalna, że można ją stosować na wiele sposobów. Polecam.


GIFT OF NATURE NORMALIZUJĄCY ŻEL DO MYCIA TWARZY

Napiszcie w komentarzach jak wy radzicie sobie z pielęgnacją cery pod maseczką ochronną. Jestem bardzo ciekawa waszego zdania.






Komentarze

  1. Bardzo dobry wpis, na czasie. Myślę, że wiele osób ma obecnie takie problemy ze skórą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też należę do tych osób. Niestety maseczki ochronne mogą zrujnować stan naszej cery. Sama się o tym przekonałam. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo przydatny post :p
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie nie radziłam sobie do końca i jak już wyleczyłam wszystkie niedoskonałości i odpowiednio nawilżyłam skórę zaczęłam nosić pół-przyłbicę i problemy skórne się skończyły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przez maseczki moja cera staje się podrażniona i wysuszona. Dbam wiec, aby była odpowiednio nawilżona. Używam też sera i papkę na ewentualne niedoskonałości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawie wcale nie noszę maseczek, więc na szczęście nie mam takich problemów z cerą. Mimo wszystko bardzo kuszą mnie kosmetyki z marki Gift of nature ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne kosmetyki w przystępnej cenie. Warto je sprawdzić :-)

      Usuń
  6. Mam atopową skórę, a maseczki bardzo podrażniają mi skórę twarzy. Od razu po przyjściu do domu dobrze oczyszczam skórę, a na noc bardzo dobrze ją nawilżam. Noszę ze sobą wodę termalną, która przynosi dużą ulgę w ciągu dnia. Dobrym rozwiązaniem są też przyłbice. Skóra się w nich "nie dusi" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne sposoby radzenia sobie z maseczkami ochronnymi :-)

      Usuń
  7. Ja przez maseczkę mam problemy z brodą, która szybko się zapycha i potrzebuje częstszego oczyszczania. Mam nadzieję, że wiosną nie będziemy już ich nosić na ulicy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tymi maseczkami jest jakaś masakra. Stan mojej skóry diametralnie się pogorszył i spore ilości zużywam olejku z drzewa herbacianego bo tylko on sobie dobrze radzi z wypryskami. Pozdrawiam

      Usuń
  8. Świetny wpis. Niestety maseczka jest nasza zmorą ;(

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo aktualny i przydatny temat :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawił mnie ten normalizujący żel do mycia twarzy :D
    Chętnie go przetestuję :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten żel. Jest dobry składowo plus niska cena :-)

      Usuń
  11. Trafne i pomocne rady . Napewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię aloesowe produkty ❤

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

GLAM PALETTE DOUGLAS- paletka o wielu odcieniach kobiecości.

HITY pielęgnacji w 2020 roku; Co się u mnie sprawdziło: DERMEDIC HYDRAIN2, ORIENTANA OLEJEK DO TWARZY, KREM AA Z SELEREM, PEELING KAWITACYJNY BEAUTIFLY

Półhybryda na paznokciach ??? Wielki test paznokciowy. Jak ją prawidłowo wykonać, aby cieszyć się idealnymi paznokciami przez wiele tygodni- NEONAIL

Moje ostatnie zapachowe łupy z ROSSMANNA; Trwałe perfumy w dobrej cenie: NAOMI CAMPBELL, KENZO , MOSCHINO