10 rzeczy, które szkodzą mojej skórze


 

Witam wszystkich


Każdy z nas zna potrzeby własnej skóry w mniejszym lub większym stopniu. Po latach walki z trądzikiem różowatym i wrażliwą skórą wiem co jest dobre dla mojej cery, a co nie koniecznie. Metodą prób i błędów sprawdzałam co moja cera lubi, a czego nie jest w stanie znieść. Jeśli jesteście ciekawi takiego tematu to zapraszam do czytania.

10 rzeczy, które szkodzą moje cerze. Temat wydaje się dość prosty, ale nie do końca. Po pierwsze do tych wniosków doszłam po wielu latach walki z problemami skórnymi. Po drugie uczyłam się na mojej cerze, a pamiętajmy, że nie zawsze nasze pomysły jeśli chodzi o pielęgnację są dobre. Często zamiast pomóc szkodzimy.

W dzisiejszym poście poznacie 10 rzeczy, które szkodzą mojej cerze. Postaram się omówić wszystkie aspekty, które dotyczą pielęgnacyjnych błędów. Być może wy również je popełniacie.


1. BRAK SNU

Często nie zastanawiamy się nad tym jak ogromny wpływ na nasz organizm, w tym również na cerę ma sen. Kilka zarwanych nocy, późne chodzenie spać, a nawet nie regularne pory snu wpływają negatywnie na stan naszej skóry. Staje się ziemista, spada jej napięcie i mogą się pojawiać na niej niedoskonałości.

Sen pozwala naszej skórze na wypoczynek oraz odstresowanie się. Brzmi śmiesznie, ale tak jest. Nasza skóra również się stresuje, a sen jest dla niej formą relaksu i odprężenia. Podczas snu cera się regeneruje, a substancje zawarte w kosmetykach lepiej się wchłaniają i mają szansę zadziałać.

W tygodniu staram się kłaść o stałych porach. Wstaję rano do pracy, więc sen jest dla mnie kluczowy. Kosmetyki pielęgnujące nakładam minimum dwie godziny przed snem, aby nie zostawić ich na poduszce. One mają scalić się z moją skórą przed położeniem się spać.

Śpię minimum siedem godzin. Wiem, że specjaliści zalecają minimum osiem godzin, ale mi ponad siedem w zupełności wystarcza. Oczywiście w dzień wolny od pracy staram się spać faktycznie te minimum osiem godzin. Różnie mi to wychodzi, ale chodzenie spać o stałych porach jest kluczowe dla naszego organizmu. Wchodzimy przez to w pewien tryb, a pamiętajcie powtarzalność dla naszego organizmu jest bardzo ważna.


BEAUTY FORMULAS PEELING DO TWARZY

2. ZBYT RZADKIE PEELINGI TWARZY

Nie wiem jak wy, ale ja w ciągu tygodnia mam ustalone dni, w których wykonuje peelingi twarzy oraz całego ciała. Staram się je wykonywać minimum raz w tygodniu. Zbyt rzadkie peelingi powodują u mnie wysyp niedoskonałości, a twarz wbrew pozorom jest bardziej zaczerwieniona i nadwrażliwa.

Peelingi pomagają naszej skórze utrzymać ją w czystości. Przez to kosmetyki, które potem nakładamy na naszą skórę mają szansę lepiej zadziałać. Obojętnie jaki peeling będziecie używać enzymatyczny, z mikro granulkami lub totalne zdzieraki to zawsze wasza cera będzie wyglądać po nich lepiej. Niż kiedy, nie używacie niczego. Uwierzcie mi nic tak dogłębnie nie oczyszcza skóry jak peelingi. Szybko się je wykonuję, więc ten jeden wieczór w tygodniu można na nie poświęcić. Wasza cera będzie wam za to wdzięczna. 


3. KAWA

Piszę o tym z wielką przykrością, ponieważ kocham kawę i od razu wam zaznaczę, że raz dziennie muszę ją wypić. Po prostu ją uwielbiam i nie jestem w stanie z niej całkowicie zrezygnować. Dlatego ograniczam jej spożycie i wam to również polecam. Nie trzeba od razu z niej zrezygnować całkowicie. Ograniczenie się do minimum daje takie same rezultaty.

Po ograniczeniu kawy zauważyłam, że moja cera jest mniej zaczerwieniona, a naczynka mniej popękane. Wcześniej miałam z tym ogromny problem. Teraz po kilku miesiącach ograniczenia spożycia kawy problemy ustąpiły.



4. OPALANIE

Jak wiecie latem uwielbiam się opalać, ale moja cera dobrze nie reaguje na słońce. Staje się szorstka, podrażniona i odwodniona. Dlatego zawsze używam filtrów. Do ciała tych z spf 30+. Natomiast do twarzy  spf50+. 

Mam cerę bardzo wrażliwą i delikatną dlatego już od wielu lat nie ruszam się z domu bez filtrów. Na twarz nakładam krem z filtrem przez cały rok. Nawet zimą. Staram się zabezpieczać moją skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych nawet zimową porą, kiedy tego słońca jest najmniej. To już jest moja rutyna. Zawsze rano nakładam krem z filtrem na twarz, a następnie robię makijaż.



5. ZBYT DUŻA ILOŚĆ NAKŁADANYCH KOSMETYKÓW PIĘLEGNUJĄCYCH JEDNOCZEŚNIE

Mam sporo kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ale zauważyłam, że zbyt duża ilość nakładanych na moją twarz wcale nie poprawia jej kondycji, a wręcz odwrotnie jej stan się pogarsza. Zawsze we wszystkich trzeba zachować umiar. Również w pielęgnacji. 

Nie ma sensu nakładać na twarz kilka kremów, ponieważ nie będą miały nawet szansy wniknąć w głąb skóry. Skóra też nie będzie mogła oddychać pod taką grubą pierzynką. Lepiej stosować zasadę tonik, serum plus krem i to wszystko. 


6. KOSMETYKI ZE SŁABYM SKŁADEM

Warto przy wyborze kosmetyków zwrócić uwagę na skład i składniki aktywne. Pamiętajmy, że nic nie zadziała na naszą skórę jeśli będzie miało słaby skład. Dlatego warto postawić na już sprawdzone kosmetyki i zbyt często nie eksperymentować. 

Skład to pierwszy krok, którym powinniśmy się kierować przy wyborze kosmetyków. Nie opakowanie, czy sposób aplikacji, a właśnie skład. Jeśli chcemy żeby dany kosmetyk działał na naszą skórę to niestety musimy czytać składy.


7. BRAK DOTLENIENIA ORGANIZMU

Spacery nawet w bardzo zimne dni wpływają korzystnie na stan naszego ciała, a w tym również na wygląd naszej skóry. Brak przebywania na powietrzu często widoczny jest na naszej twarzy. Spuchnięte oczy, zasinienia i ziemista cera. Jeśli wy również zauważyliście takie objawy to śmiało możecie szybko uporać się z tym problemem wybierając się na spacer. 

Tak naprawdę co dziennie powinniśmy przebywać na powietrzu minimum pół godziny. Może to być spacer z psem, wyjście do sklepu lub powrót pieszo z pracy. Każda forma aktywności na powietrzu jest zbawienna dla naszego organizmu. 

Skóra nabierze zdrowego kolorytu i blasku. Będzie wyglądać na zdecydowanie zdrowszą i dotlenioną.


IWOSTIN SOLECRIN SPF 50+

8. TŁUSTE JEDZENIE

Przy problemach z cerą nie muszę wam przypominać jak ważna jest odpowiednia dieta, która bogata jest w owoce i warzywa. Moja wrażliwa cera reaguje praktycznie na wszystko co jem. Jeśli moja dieta przez kilka dni jest bardzo tłusta, słona to zaraz objawiać się to będzie niedoskonałościami, a wręcz ich wysypem.

Zauważyłam, że moja cera nie lubi tłustych potraw, ale to nie znaczy, że nie mogę nic takiego zjeść. Chodzi o to, aby dieta była urozmaicona i nie skupiała się tylko i wyłącznie na tłustym jedzeniu. Zbilansowana dieta to klucz do sukcesu. 


9. SŁODYCZE

Kocham słodkości i od czasu do czasu pozwalam sobie na małe szaleństwo. Cukier nie wpływa pozytywnie na nasz organizm, szczególnie jeśli jest w słodyczach bo o takim cukrze mówimy. Ten w owocach jest akceptowalny. 

Kiedy byłam nastolatką i miałam poważne problemy z cerą, które kończyły się zazwyczaj wizytą u dermatologa to w tamtym czasie jadłam wiele słodyczy. Nie wiedziałam wtedy, że moje problemy skórne są powiązane ze spożywaniem cukru. Nie łączyłam tych faktów. Dopiero po wielu latach walki z trądzikiem sama doszłam do wniosku, że odstawienie cukru wpłynęło bardzo pozytywnie na wygląd mojej skóry. 

Skóra mniej się przetłuszcza, nie pojawiają się na niej już tak często wypryski, grudki, a nawet lekka wysypka. Oczywiście od czasu do czasu coś mi wyskoczy, ale nie jest to wysyp, a jest to pojedynczy wyprysk, który szybko znika.


10. UŻYWANIE ZBYT TŁUSTYCH KOSMETYKÓW

Jeśli macie cerę mieszaną i tłustą to wiecie czego ten punkt dotyczy. Przy takiej cerze należy unikać zbyt tłustych kremów, które zamiast nawilżać nas zapychają. To taki nieco odwrotny efekt. Gdy krem jest zbyt tłusty to pozostawia na skórze tłusty film, które przy tym typie skóry nie ma szansy wchłonąć i przedostać się w głąb skóry. Jedynie pozostaje na jej powierzchni i zatyka pory i tak pojawiają się wypryski.

Dlatego należy uważać, aby krem dobrze się wchłaniał i nawilżał. Tłuste bardzo kremy zostawmy cerom suchym i dojrzałym. Dla nich taki krem to bogactwo dobrych składników.

Mam nadzieję, że temat ten się wam przyda w codziennym dbaniu o siebie i skórę. Napiszcie w komentararzach co szkodzi waszym cerom. Być może wasze punkty będą podobne do moich. Jestem bardzo ciekawa waszego zdania.







Komentarze

  1. Bardzo interesujący wpis.... I taki prawdziwy.. Opalanie, słodycze, zbyt mała ilość snu... Uwzględniłabym jeszcze wodę!!! Kiedy piję jej zbyt mało, skóra zaraz daje się we znaki!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy post, powinnam zastanowić się czy takie rzeczy nie szkodzą i mi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również lubię się opalać i minimum jedna kawę rano też muszę wypić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brak snu i nadmiar "złego jedzienia" u mnie robi katastrofę mojej skórze ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak brak snu i fast food mogą zepsuć nam stan skóry :-)

      Usuń
  5. Hey dear! Loved your post and allready followed your blog, i want invite you to visit and follow my blog back <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ah... jest za duzo czynnikow, ktore szkodza skorze... przede wszystkim no ta kawa i te slodycze ;( co do dotlenienia : nie mam na szczerscie problemow, bo regularnie jestem aktywna fizycznie ;) super, ze piszesz o tym! obserwuje ;) bede bardzo wdzieczna za posty tego typu. pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Postaram się sprostać oczekiwaniom i częściej pisać na tego typu tematy. Pozdrawiam

      Usuń
  7. U mnie brak snu też źle działa na skórę, jak i niewłaściwe jedzenie, szczególnie fast foody :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Z większością się zgadzam :) . I mam podobnie z nie którymi . Dobry sen to najlepszy kosmetyk . Ale kawa chyba ze mleko krowie dodajesz . - ciekawe 🤔

    OdpowiedzUsuń
  9. Brak snu chyba na każdego źle wpływa. Dobry sen jest ważny nie tylko dla cery.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy wpis. Z tych wymienionych przez Ciebie najbardziej odczuwam słodycze i brak snu na swoje skórze.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny wpis. Dobrze jest wiedzieć co nam szkodzi. U mnie jest to zdecydowanie jedzenie typu fast food i czipsy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się z niektorymipunktami ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze wiedzieć co wpływa źle na naszą skórę :D Ja za kawą oraz opalaniem nie przepadam xD
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to główne czynniki, które negatywnie wpływają na naszą skórę :-)

      Usuń
  14. Staram się dbać o cerę i w sumie jestem z niej zadowolona, ale popełniam dwa grzechy : rzadkie peelingi i mało snu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja do tej listy musiałabym pewnie dopisać mleko, bo mam wrażenie, że ono wywołuje u mnie powstawanie takich malutkich grudek :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Też zauważyłam, że kawa działa niekorzystnie na cerę. Niestety 😅 bo ją uwielbiam! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny pomysł na wpis :) na mnie źle wpływa jedzenie fast foodów, słodyczy i bazy silikonowe - po nich zawsze mnie okropnie wysypuje 🙈

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

GLAM PALETTE DOUGLAS- paletka o wielu odcieniach kobiecości.

Półhybryda na paznokciach ??? Wielki test paznokciowy. Jak ją prawidłowo wykonać, aby cieszyć się idealnymi paznokciami przez wiele tygodni- NEONAIL

Moje ostatnie zapachowe łupy z ROSSMANNA; Trwałe perfumy w dobrej cenie: NAOMI CAMPBELL, KENZO , MOSCHINO

HITY pielęgnacji w 2020 roku; Co się u mnie sprawdziło: DERMEDIC HYDRAIN2, ORIENTANA OLEJEK DO TWARZY, KREM AA Z SELEREM, PEELING KAWITACYJNY BEAUTIFLY