Tanie i skuteczne kosmetyki do ciała z filtrem. Co wybrać wybierając się na plażę??? Podział na fototypy oraz filtry- SUN OZON, SORAYA.




Witam wszystkich


Miesiąc czerwiec okazał się być bardzo upalnym miesiącem. U mnie na pomorzu temperatury niekiedy dochodziły do trzydziestu stopni. Żar lał się z nieba, a ja korzystałam z dni wolnych od pracy i opalałam się nad morzem, nad jeziorem oraz na działce. Oczywiście zawsze pamiętałam o użyciu filtrów i dlatego dziś postanowiłam wam właśnie o filtrach do ciała trochę opowiedzieć. Jak to wygląda w kwestiach finansowych, czy drogie balsamy z filtrem są faktycznie bardziej skuteczne??? Jeśli interesuje was ten temat to zaczynamy.

Balsamy z filtrem znajdziemy praktycznie w każdej drogerii oraz aptece. Ja od wielu lat stosuję balsamy z filtrem. Miałam balsamy tańsze i droższe, markowe oraz te niszowe. Absolutnie nie zauważyłam żadnej różnicy w ich działaniu. Wszystkie balsamy z filtrem spełniały swoje zadanie, czyli chroniły naszą skórę przed słońcem. 

Różnica jaką jedynie zauważyłam to sposób rozsmarowywania oraz wchłaniania się, ale czy jest sens przepłacać za balsam z filtrem tylko dlatego, że lepiej się wchłania??? Uważam, że nie. Dlatego dziś zaprezentuję wam trzy balsamy do ciała z filtrem, które są skuteczne, a nie zrujnują waszego portfela. 

Na początek trochę teorii. Podzielimy sobie kosmetyki do ciała z filtrem na rodzaje. Zobaczmy sobie podstawowy podział.

RODZAJE KOSMETYKÓW DO CIAŁA Z FILTREM:
  •  balsamy do ciała- dobrze, się rozsmarowują oraz nie pozostawiają na skórze tłustego filmu. Idealne dla każdego typu skóry,
  • olejki- zazwyczaj wykazują działanie nawilżające. Pozostawiają na skórze tłusty film. Idealne dla skóry dojrzałej oraz suchej,
  • mleczka- szybko się wchłaniają. Idealne dla skóry normalnej,
  • emulsje- lekkie i szybko się wchłaniają. Polecane dla skór problematycznych i trądzikowych,
  • żel- bardzo szybko się wchłania. Idealny dla cer nadwrażliwych oraz z przebarwieniami.

Jeśli chodzi o skuteczność to wszystkie produkty spełniają swoje zadania. Od nas tylko zależy jaki produkt wybierzemy. 

Omówmy teraz sobie rodzaje ochrony przeciwsłonecznej. Jest to główny punkt, którym powinniśmy się kierować przy doborze naszego produktu ochronnego.

OCHRONĘ PRZECIWSŁONECZNĄ SPF MOŻEMY PODZIELIĆ NA:
  • OCHRONĘ NISKĄ- ZALICZAMY TU:
          - SPF 6 ORAZ 10
  • OCHRONĘ ŚREDNIĄ- ZALICZAMY TU:
         - SPF 15, JAK RÓWNIEŻ 20 ORAZ 25
  • OCHRONĘ WYSOKĄ- ZALICZAMY TU:
         - SPF 30 ORAZ 50
  • OCHRONĘ BARDZO WYSOKĄ- ZALICZAMY TU:
          - SPF 50+


Poznaliśmy już rodzaje kosmetyków do opalania oraz podział na filtry. W takim razie co dalej??? Następnym krokiem jest określenie naszego fototypu. Tak naprawdę podziałów na fototypy jest całe mnóstwo. W zależności od źródła potrafi ich być nawet kilkanaście. Chciałam wam zrobić małe podsumowanie, takie ułatwienie określenia własnego fototypu oraz dobranie do niego filtra.

RODZAJE SKÓRY, A DOBRANIE ODPOWIEDNIEGO SPF:
  •  SKÓRA CIEMNA- filtry o niskiej ochronie. Można używać SPF nawet do 6,
  • SKÓRA ŚNIADA- charakteryzuje się tym, że szybko łapie promienie słońca oraz opala się na brązowo. Filtry od 6 do 15 lub nawet 20,
  • SKÓRA BLADA- opala się na czerwono oraz posiada piegi. Filtry od 25 do nawet 50+,
Kiedy już znamy podstawowy podział możemy zacząć szukać idealnego produktu ochronnego dla siebie.  
 
1. SUN OZON ROSSMANN MLECZKO DO OPALANIA SPF 20

SUN OZON ROSSMANN SPF 20

Mleczko posiada ochronę średnią. Zgodnie z naszym podziałem będzie idealne dla cer śniadych, czyli takich, które szybko się opalają. Tak w skrócie możemy sobie powiedzieć.  Mleczko bardzo szybko się wchłania i będzie idealne dla cer normalnych oraz takich, które mają problem z zapychaniem. Mleczko bardzo szybko się rozprowadza i nie pozostawia na skórze tłustego filmu. Sun ozon oczywiście kupicie bez problemu w drogerii Rossmann. Cena nie jest wysoka, a ochrona świetna. 

2. SUN OZON MED ŻEL SPF 50

SUN OZON MED SPF 50
 
Jest to kosmetyk w formie żelu, który błyskawicznie się wchłania. Żel posiada ochronę  bardzo wysoką, czyli będzie idealny na skóry bladej, z przebarwieniami oraz piegami. Dla osób, które po lecie borykają się z przebarwieniami posłonecznymi. Sun ozon med kupicie oczywiście w drogerii Rossmann. Cena jest niska jak na tego typu kosmetyk. Ochrona bardzo wysoka, więc żel będzie idealny na wypady na plażę, gdzie dostęp do słońca mamy największy.

3.  SORAYA BALSAM DO OPALANIA SPF 30 

Do tego balsamu mam ogromny sentyment, ponieważ już jako dziecko moja Mama nakładała mi ten balsam w trosce o moją skórę. Zapach od wielu lat się nie zmienił, a ja uwielbiam się nim smarować. Właśnie mi się skończył i muszę koniecznie kupić kolejne opakowanie. Zgodnie z przeznaczeniem balsam Soraya jest przeznaczony do cery bladej, która potrzebuje zwiększonej ochrony. Balsam szybko się wchłania i nadaje się praktycznie do każdego typu skóry. 


Mam nadzieję, że takie zestawienie produktów do opalania wam się przyda. Napiszcie w komentarzach czy wy również używacie produktów do opalania. Jeśli tak to jakich??? 

Komentarze

  1. Ostatnio rzadko sięgam po produkty do opalania i opalam się bez nich. Najbardziej lubię takie produkty w postaci olejków. Kosmetyki z firmy Sun Ozon chyba też kiedyś używałam do opalania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wyobrażam sobie opalania bez produktów z filtrem. Moja skóra na słońce raguje rumienien, więc muszę się smarować:-)

      Usuń
  2. Nie spotkałam się wcześniej z tą firmą, ale chętnie przez lato przetestuję ich produkty :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najczęściej wybieram emulsję. Właśnie tę z rossmanna. Do ciała 30, do twarzy 50 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Produkty z Rossmanna do opalania są bardzo fajne.Ja do twarzy też używam spf 50+ Iwostin

      Usuń
  4. Nie znam tych produktów ale Muszę się za nimi rozejrzeć w rossmanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainteresował mnie ten Sun Ozon 50. Ciekawa konsystencja- filtru w formie żelu jeszcze nie stosowałam :) Też muszę mieć najwyższą ochronę, bo mam przebarwienia, bladą skórę i mnóstwo pieprzyków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam sporo brzebarwień, na które musze uważać

      Usuń
  6. Chyba w tamtym roku kupowałam produkty tej marki i były super :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydałby mi się na lato ^^ choć w te wakacje raczej dużo nie będę się opalać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet czasami wychodząc na długie spacery z psem smaruje się filtrem :-)

      Usuń
  8. Nie używam niższych filtrów niż 30 :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako, że ja nie mogę się opalać to u mnie krem z dużym filtrem to podstawa latem :) Najbardziej interesuje mnie 50 :) Lubię taką wysoką ochronę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ochrona jest bardzo ważna. Często o niej zapominamy skupiając się tylko na pielęgnacji.

      Usuń
  10. ja mam głównie Kerastase ;D ratowały mnie w Kenii to i dadzą radę w POlsce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszą to być bardzo dobre kosmetyki skoro dały radę w Kenii

      Usuń
  11. świetny wpis, bardzo inspirujący i mądry :) ja jestem zainteresowana produktami z najwyższym filtrem. jestem blada, poza tym nie przepadam za moją pierwszą opalenizną :D Szukam dobrych a tanich produktów :) świetna recenzja!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. musze sie wziac na ochrone ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się zawsze używać produktów z filtrem, gdy jestem na plaży :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

GLAM PALETTE DOUGLAS- paletka o wielu odcieniach kobiecości.

HITY pielęgnacji w 2020 roku; Co się u mnie sprawdziło: DERMEDIC HYDRAIN2, ORIENTANA OLEJEK DO TWARZY, KREM AA Z SELEREM, PEELING KAWITACYJNY BEAUTIFLY

Półhybryda na paznokciach ??? Wielki test paznokciowy. Jak ją prawidłowo wykonać, aby cieszyć się idealnymi paznokciami przez wiele tygodni- NEONAIL

Moje ostatnie zapachowe łupy z ROSSMANNA; Trwałe perfumy w dobrej cenie: NAOMI CAMPBELL, KENZO , MOSCHINO